Monday, September 24, 2012

Tips Legakan Batuk Anak

Ada satu benda aku nak share pasal cara nak legakan batuk anak.  Actually dah lama nak buat entry ni, tapi tak terbuat. Kat orang tua aku tak pernah try lagi, tapi utk anak2, Alhamdulillah, mujarab...

Kaedahnya ialah:..

1. Bagi anak makan ubat..tu standard la kan...hihi...btw, anak2 aku suke makan ubat batu Hurix tu compared to yang klinik punya...so aku pakai itu jer...

2. Bila nak tido malam tu, sapu Vicks kat tapak kaki anak, belakang betis, dada, leher sket n belakang dia...yg paling penting kt tapak kaki n belakang betis tu...

3. Siap jer sapu sume tu, pakaikan stokin..wajib ni..

4. SIAP!!

InsyaAllah, tido anak akan aman dan mak bapaknyer pun aman...yg ni bukan ilangkan batuk yer...legakan...jadi tido anak tak la terganggu and normally klu batuk malam ni teruk sket n boleh membawa ke muntah2..(klu ikut anak aku la)....

Jadi aku dah amalkan benda ni lama dan Alhamdulillah...sangat2 berpuas hati.  Aku dapat tips ni dari Internet dulu, tapi tak ingat sumber rujukannya.  Tak silap member email kot...so selamat mencuba!..Sharing is caring yuholls..

2 comments:

.Lydia. said...

thanx mama maz sharekan info ni..anak sy tiap2 mlm batuk boleh muntah.xtau lak letak vicks kt tpk kaki mujarab..thanx..btw rumah kamu cantik..salam kenal..Selamat Hari Raya..

Mazni said...

No problem Lydia, harapnya berkesan untuk baby Lydia. Salam kenal juga dan selamat hari raya ;o)